Friday 4 July 2014

" Terokaan Seluas Lautan "

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG






Universiti Malaysia Terengganu (UMT). Selalunya kalau orang tanya aku. Study kat mana sekarang? Aku yang malas ni jawab laa UMT dan aku akan tanya depa balik, tau kaa kat mana UMT ni ? Apa respon depa -_- errrr kat mana ek ??
*ketuk kepala kat dinding* sedihhh!

Bukan tak dikenali, cuma kurang diberi publisiti mungkin. Insyaallah nama UMT akan dan makin dikenali khalayak ramai :) heee
Kursus yang ditawarkan majoriti untuk yang nak sambung buat degree. Dan satu-satunyaa kursus untuk lepasan SPM diploma perikanan.
Banyak sangat kursus untuk degree nak senraikan emmmm. Faham2 laa yee. Untuk pengetahuan adik2 merangkap junior akak nanti .*Akak laa sangat :P* apa yang best dekat UMT yang tadak kat uni lain . PULAU BIDONG. Untuk budak2 sastera yang ambik akaun, ekonomi, pengurusan dll kitorang dapat merasa pi Pulau Bidong sekali jaa. Yang akan merasa pi sana banyak2 kali budak2 yang ambik belah2 sains tuu laaa . *jelessss*:( sebab depa kena buat sampling.




*hati-hati, ramai jaa orang yang tergolek lalu atas tuu sebab dia bergoyang


kisah Pulau Bidong ni ada kaitan dengan pelarian Vietnam. UMT ambik untuk dijadikan tempat penyelidikan. Aku pun ingat2 lupa dah apa yang akak fesi tuu cerita. Boleh rujuk pacik google laa ye untuk sapa2 yang nak tahu sejarah Pulau Bidong ni :) heheee. Semua budak2 yang baru daftar akan depa bawak pi sana. Sebelum pi sana depa dah bahagi kumpulan siap2. Pari, Udang, Ketam, Jerung . Taktau laa zaman akan datang tukar nama dah. Sampai sana ada 4 aktiviti yang kena buat. Water confident, Snorkling, Kayak dan jungle tracking. Semua best walaupun penat. Part paling best bila solat dengan baju basah2, takdan nak tukar aktiviti semua dalam air. Gilalah kau! HAHAAHA
Sangat seronok bila snorkling. Baru kita tahu cantiknya ciptaan ALLAH dalam dasar laut tuu . Subhanallah :) terujaa, sangat teruja bila dapat snorkling. Jangan bising laa kalau muka hampa burn. Panas diaa. Haaaa bole rentung laa. hiperbolaa :P Pergi dua hari jaa , balik muka dah jadi Dayang senandung. Redha je laa :)

Tak kisah laa dekat mana pun kita sambung belajar , niat penting kita buat semua sebab ALLAH. Nak teroka ilmu ALLAH yang luas. Insyaallah :) Best of Luck untuk semua. HWAITINGG !! Untuk segulung ijazah :)



-Thank you for reading this entry :)

No comments:

Post a Comment